26 May 2011

Sucker Punch : Cantik Tapi Tak Memikat





Kategori : Aksi/perang - CGI

Jumaat malam yang lalu kawan aku ke Pavillion KL. Mentang2 la office dia dekat area Pavillion! Takpelah. Mcm biasa la tengok wayang tapi taktau nak tgk apa sbb filem2 yg aku nak tengok minggu tu semua dah aku tonton. Aku dgn kwn aku ni mmg tak sama taste filem. Dia tak suka tgk cerita melayu langsung.

Berbalik kpd Sucker Punch tadi dulu semasa trailer filem ni kat panggung sblm cerita bermula, aku dah kata aku tak nak tgk citer mengarut ni. Cerita mengarut bagi aku ada 2, satu yg aku suka dan satu yang aku tak suka. Sucker Puch ni mmg jenis aku tgk trailer tapi tau bukan jenis yg aku suka. Tapi dah takde pilihan lain dan masa sesuai, terpaksalah.

Dan bila aku tengok cerita ni sah! (Mana tau kan org kata tengok dulu baru tau) Terutama semasa minah tu kononnya menari tapi dlm khayalannya pegi berperang. Masa 'menari' ni lah dia berperang dgn kawan2 yg aku rasa CGI dia melampau2. Aku tak nafikan gambar cantik, tapi masa minah tu lawan 3 gergasi cina tu aku dah mula start kata mengarutnya filem ni! Tapi cerita yang NYATA tu OK la jugak tapi masih biasa2 saja. Tapi perempuan2 seksi semasa kelas menari tu mak ooi. Macam bukan kelas menari aku tengok. Hanya POSE jer! Tak kisah la tu. Walau bagaimanapun aku tak pernah tengok konsep cerita macam ni tapi ini bukan type aku.





[3 bintang]

No comments: