28 Oct 2011

Senarai Filem Bertanding FFM 24



FFM24 yang katanya bakal berlangsung pada 19 November 2011, tapi taktaulah katanya tangguh. Jadi PF tak dapat pastikan di sini, bila sebenarnya tarikh yang betul atau pasti. Berikut adalah senarai 42 filem yang bertanding, disebut sebagai terbanyak dalam sejarah FFM (sampah pun kira ya?) :


1. Mantra*

2. Senario Asam Garam

3. 4 Madu

4. Cuti-Cuti Cinta

5. Ngangkung

6. Aku Tak Bodoh*

7. Hantu Kak Limah Balik Rumah*

8. Aku Masih Dara

9. Janin*

10. Damping Malam

11. Khurafat*

12. Sini Ada Hantu*

13. Kembar Siang

14. Hikayat Merong Mahawangsa*

15. Ratu 

16. ... Dalam Botol*

17. Cun

18. Dilarang Masuk*

19. Senjakala

20. Penunggu Istana

21. Seru*

22. Momok Jangan Panggil Aku

23. Kongsi

24. Nurkasih The Movie*

25. Karak*

26. KL Gangster*

27. 3,2,1 Cinta

28. Rasuk

29. Sekali Lagi

30. Tolong Awek Aku Pontianak*Akan Tonton

31. Senario The Movie Ops Pocot

32. Flat 3A

33. Karipap-karipap Cinta

34. Hantu Bonceng*

35. Bini-biniku Gangster

36. Libas

37. Al-Hijab*

38. Sumpahan Puaka*

39. Raya Tak Jadi

40. Jangan Pandang Congkak 2

41. Klip 3gp

42. Crayon

Filem yang PF tonton antara senarai di atas adalah yang bertanda * iaitu sebanyak 17!! Tak sangka juga, dalam memilih-milih filem Melayu/Malaysia, lebih 10 juga yang PF tonton. Adakah dalam memilih-milih itu, PF puas hati dengan filem-filem tersebut? (Kecuali Tolong Awek Aku Pontianak yang AKAN PF tonton).

Dari 17, yang PF paling suka :

Aku Tak Bodoh
Hantu Kak Limah Balik Rumah
Khurafat
.. Dalam Botol
Seru
KL Gangster : so-so
Mantra : so-so

Pelawat PF telah bersepakat memilih KL Gangster seperti mana di poll lalu (klik sini).
Tapi bagi PF sendiri, biar simpan dahulu sehinggalah Fest. PerangFilem ke 3 (klik sini) berlangsung sekitar bulan Disember nanti.

Bagaimana dengan anda? Berapa filem Melayu/Malaysia yang anda tonton dari senarai di atas? Sejauh mana kecintaan anda pada filem Malaysia?

Sumber : website FFM24


p/s : PAPADOM yang menang filem terbaik 2 tahun lepas (jika tak silap), tak boleh diterima oleh PF. Walaupun di tayang ulang kali di Astro, tetap tak boleh tonton sampai habis filem PAPADOM. Kenapa ya????????

*Update ; Sudah tonton Tolong Awek Aku Pontianak.. PF bagi 1.5 bintang saja.


2 comments:

Hans Hanis said...

aku nak guna info2 nih nanti...aku malas nak ambil dekat paper walaupun terbaca hari tu...boleh?

PerangFilem said...

Boleh.. ambiklah. kat internet yg aku jumpa cuma 28 filem je